close

Twenty years from now you will be more disappointed by the things that you didn't do than by the ones you did do.

So throw off the bowlines. Sail away from the safe harbor. Catch the trade winds in your sails. Explore. Dream. Discover.
-Mark Twain

 

上次就想貼上來,不過忘了。

 

每次都太晚,從子夜到丑時。

促膝長談太難我不懂,

我只知道有三個人可以讓我忘了時間,

刻意忘了時間。

看著紅綠燈綠了又紅、車一輛一輛的行駛而過,

那討人厭的廢氣。

卻還是令人難以割捨,

促膝長談。

 

 

高二時學校有所謂的讀書會,

當時的表現應該算不錯吧,我猜。

鼓勵人有數也數不清的方法,

我卻連一種都難以掌握的感覺。

 

承諾、答應,

究竟是無法應許承諾、無法完成答應的事,

還是自始至終從來沒想過、從來沒在意過這事?

想也想不透。

 

tbc.

 

arrow
arrow
    全站熱搜

    肥天 發表在 痞客邦 留言(1) 人氣()